top of page
Zoeken
reddekeer

Stand van zaken einde 2023

Na eerdere vragen aan de regering, vorig jaar onder meer van Imade Annouri en Staf Aerts (Groen), was het dit jaar Hannes Anaf (Vooruit) die diverse ministers lastigviel met kritische vragen over mobiliteitsvoorspellingen en -capaciteiten, modal shift, en vooral cijfers over de economische behoefte aan nieuwe industriezone.

Vragen en antwoorden vindt u hieronder terug. De antwoorden zijn gedetailleerd en duidelijk: de huidige regering blijft het ENA op de Keer nodig vinden.


Intussen loopt de procedure achter de schermen volop verder. Jongste nieuwe document: de jaarlijkse actualisering van het “Gebiedsprogramma Wommelgem-Ranst”, waar ons ENA een onderdeel van is. Een ander onderdeel is Groenpool (natuurontwikkeling en recreatie). De herinrichting van de Q8 parking is dan weer op zich een onderdeel van die Groenpool-plannen. Nog altijd wil men van de Q8 een op- en afritsysteem maken voor het ENA Lage Keer (zoals men "onze" industriezone sinds vorig jaar noemt).

Ook dit document (juli 2023) vindt u hieronder in bijlage.


Red de Keer legt momenteel de laatste hand aan een memorandum aan de politieke partijen, die nu hun verkiezingsprogramma voor juni (Vlaamse en federale) en oktober (lokale verkiezingen) 2024 voorbereiden.


Oproep: vraag uw buren en kennissen om onze petitie te ondertekenen. We zijn bijna aan het beoogde doel (2000 handtekeningen) maar we zouden daar graag nog flink over gaan, om met ons memorandum zwaarder te kunnen wegen! Bedankt.



 

PS Actie- en lobbywerk en bezwaren indienen loont (soms)! Het GRUP (Gewestelijk Ruimtelijk UitvoeringsPlan) voor de beruchte nieuwe ondergrondse leidingenstraat tussen de Antwerpse haven en het Duitse Ruhrgebied is stopgezet door minister Demir. Er waren veel te veel bezwaren tegen de drie tracés. Eén daarvan zou langs de Keer lopen…







59 weergaven0 opmerkingen

Commenti


blogpost zwerfvuilactie de keer 2021
bottom of page